lördag 17 oktober 2009

Skura med högtryck

Idag har jag skurat hela ridhuset invändigt med högtryckstvätt. Eller jag gjorde det ju inte själv, jag Markus och Ingmar turades om att stå i hisskorgen och hantera sprutan eller köra traktorn. Jag lät i och för sig bi traktorn för det har jag inte kört sen jag var 15. Therese hade det otacksamma jobbet att kratta längs ner på alla väggarna då det samlas en del spån där när man rider. Men det gick betydligt snabbare än spolningen. Efter 4 timmars skurning, i och för sig med en grillpaus, var jag är alldeles för trött för att rida. Att rida lektion som den ursprungliga planen var skulle bara varit meningslöst. Vi får ta det nästa vecka istället.

Det absurda är att jag nog har lag mer tid på att städa ridhuset än vad jag lagt på att städa min lägenhet denna månaden.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar