söndag 25 oktober 2009

Regning söndag = tacksam över ridhus...

Idag har vi ridit lektion för första gången på 3 veckor. Som vanligt så var jag mycket svettigare än hästen efteråt. Jag undrar varför, det måste väl ändå vara fel? Trots att det regnade och var allmänt skitväder så var vi faktiskt ensamma i ridhuset. Men de flesta andra städade stallet och gårdsplan, men jag gjorde ju mitt förra veckan...

Jag är rätt nöjd med lektionen, och jag hoppas Fia är detsamma. Bland annat blev det ett antal galoppfattningar från både trav och skritt. På det hela taget har vi blivit bättre fast jag känner mig sämre... Min sits har blivit bättre, framförallt i galoppen och händerna har blivit mycket bättre. Xipo har blivit stabilare i alla gångarter, men så har vi också tränat lite tyngre övningar på egen hand som öppna i trav och förvänd galopp.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar