onsdag 4 mars 2009

Uteritt

Idag hade jag inte tänkt rida alls för det skulle vara hoppning i ridhuset från klockan 18.nu var jag ju i stallet redan kl 16 så jag var ju ute i god tid innan, men jag och Ann skulle ta in alla hästarna vilket tar minst 45 minuter. Anna skulle rida ut på Carat innan det blev mörkt och då kunde jag hänga med, så jag ändrade mig om att inte rida. Dessutom var det så fint väder. Carat är trygg och stabil och Xipo kunde behöva lite draghjälp om vi skulle öva på att rida förbi de skällande hundarna igen.
Jag hann med att mocka lite grann i Xipos hage medan Anna förberedde fodret til sina två hästar och sen fick jag borsta och sadla i raketfart. Sen red vi ut en hyfsat lång runda. Xipo gick ibland först, ibland sist och inte så ofta precis bredvid Carat.
Xipo gillade inte att gå förbi de skällande hundarna idag heller, men det verkade inte lika farligt som förra gången. När vi möte två personer som var ute och gick stavgång i neongula västar fick vi sakta ner från traven för då började Xipo hoppa lite. Men på det hela taget gick det jättebra och jag är jättenöjd med att han tar det så bra. Jag har ridit islandshästar osm varit nervösare att rida ut på.

Det känns skönt att vi gör framsteg på andra områden då dressyrträningen inte känns som den går så bra just nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar