tisdag 3 mars 2009

Segt

Idag kände jag inte för att rida alls. Jag hade varit dålig i magen hela dagen (det är tydligen något som går) och jag har en inflammation i ögat. Och det bedrövliga vädret gör ju ingen glad. Men när jag väl var i stallet så blev det ändå att jag satte upp i ridhuset.
Tyvärr får jag säga att jag inte alls är nöjd. Visst Xipo skötte sig jättebra med tanke på att det var en massa hästar som travade och galopperade åt alla håll, men han kändes seg och ville inte ta i. Jag undrar om det beror på mig och min alltför grova ridning? Jag måste bli bättre på att ge eftergift snabbt när han gör rätt och inte bli hängande i tyglen eller fortsätta gnida med skänkeln.
Jag får se om Xipo får vila imorgon eller om jag ska försöka rida samtidigt som de har hoppträning (den börjar kl. 18). Om det var rörigt i ridhuset idag så är det ingenting mot när de har satt upp en massa hinder...

Weronika tyckte jag ska borde rida programridningStall Troya på lördag. Jättebra träning om jag ska tävla, men det känns inte så lönt just nu. Som dagsformen är nu tycker jag vi knappt kan rida en rund volt. Det skulle mest bli att träna på att åka iväg någon annanstans och få lite miljöträning. Jag hoppas det kommer fler tillfällen.

Jag har förresten justerat ersättningsnivåerna i Xipos försäkring. Han har fortfarande maximalt skydd i form av dubbel veterinärvårdsförsäkring, men skulle han bli permanent skadad får jag inte ut fulla köpeskillingen, vilket jag däremot skulle få om han avlider plötsligt (hände ju Elliot i hagen i somras). Årspremien minskade i alla fall med 5000:-...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar