måndag 9 mars 2009

Te och macka

Vardagslyx är att sjunka ner i TV-soffan med en smaskig smörgås och en stor kopp te. När jag bodde i Kiruna brukade jag baka mitt bröd själv för utbudet av bröd var så miserabelt, men här går det alldeles utmärkt att hitta dagsfärskt bröd. På lördagmorgnarna kan jag gå ut till den lokala invandrarbutiken på andra sidan gatan och köpa polskt grovbröd från Mohlinsgatans Hönökakebageri som fortfarande är så varmt att det immar i påsen. Mmmmm....
Eftersom det är måndag så rider min medryttare idag och jag kan passa på att slappa lite...

Det är förresten nyttigt med te och inte bara gott, vilket argumenteras för här. Tur, eftersom jag dricker flera koppar om dagen. Fast ska man vara ordentlig som den vetenskapsman jag är borde jag länka till granskade vetenskapliga artiklar och inte till en blogg.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar