torsdag 19 mars 2009

Lektion på marken och på ryggen

Det var dags för lektion idag för första gången på två veckor. Jag ville börja vänja Xipo vid arbete vid hand igen så Maria fick värma upp honom från marken innan det blev någon ridning. Jag hoppas Xipos hjärna inte blev överbelastad. Han hade i alla fall en ruskig respekt för dressyrspöet, så jag tror jag får ha lite övningar där jag vänjer honom vid det. Tyvärr försvann mitt gamla spö när jag bytte stall så jag får skaffa ett nytt innan jag kan börja på egen hand. Jag hoppas jag kan hitta samma modell igen, ett Feldmannspö från Fleck.

Det var så varmt att jag tog av mig jackan innan jag satte upp och tänkte rida i bara säkerhetsvästen och underställströjan. Då hade Maria mage att säga att jag såg tjock ut. Jag som tyckte att jag har mer muskler i bålen än på flera år. Fast det är klart, ska man se smal ut räcker det inte bara med muskler, man får deffa bort lite att vadderingen utanpå också. Och ska man följa Trinny och Susannas råd ska man inte ha kläder som framhäver ens dåliga sidor och är det något som just kombinationen säkerhetsväst och underställströja gör så är det att framhäva magen då västen slutar precis vid revbenen.

Själva ridningen gick väl sådär (fast i hemlighet är jag lite nöjd med mig själv ändå). Det tog lite längre tid än i helgen att komma till rätt arbete, men på slutet gick han väldigt bra. Nuförtiden är det högervarvet som är det svåra, för några månader sen var det vänstervarvet. Egentligen är det bra att det växlar, det visar bara att det händer saker.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar