lördag 20 december 2008

Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Anni i hennes blogg...

Nåväl, jag antar utmaningen och fyller i följande uppgifter:

Mina 6 favorit program:
  • Top Gear - det finns ett bra engelskt uttryck för det här: "Petrolheads"
  • Solens Mat - Åka runt i Italien och äta god mat. Jag blir hungrig varje gång jag ser på det.
  • Law & Order: Criminal Intent - Helst avsnitt med Goren och Eames. Robert Goren är det närmaste man kommer Sherlock Holmes på TV idag...
  • CSI - den på natten i Las Vegas alltså
  • CSI New York (med Gary Sinise)
  • Mythbusters - Att vara programledare i det hr programmet måste vara världens bästa jobb. Tyvärr har jag inte Discovery i kabelutbudet längre så jag kan inte se det på söndagar.
6 saker jag gjorde igår:
  • Åt avskedstårta som Katarina bjöd på för det var hennes sista dag på jobbet. Hon blev inte uppsagd, men ska börja på Ericsson ändå.
  • Deltog i en workshop som Martin Ivarsson, doktorand på Chalmers, arrangerade
  • Åt viltfärsbiffar med timjanrostad potatis och rödvinssky till lunch på restuarang Tres
  • Åkte färja från Lindholmen till Rosenlund
  • Såg två Batman-filmer: Batman Begins och The Dark KnightFöreningen. Första gången jag såg den senare av dem...
  • Betalade en massa räkningar, bland annat stallhyran
6 saker jag ser fram emot:
  • När jag blir av med den här eländiga förkylningen som jag dragits med i 6 dar nu...
  • När det slutar blåsa och regna, lär väl hända i maj typ...
  • När jag flyttar tillbaka till mitt gamla stall
  • 20-årsjubileet i Föreningen För Framåt film, då det visas film 20 timmar i sträck.
  • Fläskpannkakan som jag skall laga till och äta upp i morgon
  • Hälsa på min pappa innan han åker till Spanien i två månader i januari
6 favorit restauranger:
  • Thai Lunch på Lindholmen - Deras kycklingspett med jordnötssås är bäst i stan
  • Linnéa - Den enda bra lyxrestaurangen jag ätit på i Göteborg. Fast nu har de brunnit ner så jag vet inte när (om?) de kommer att öppna igen.
  • Pasta e Contorni
  • King of India på 1:a Långgatan - Deras Lamm Korma är supersmaskig
  • Coconut Lagoon i Kenilworth England - Den bästa indiska restaurang jag någonsin ätit på (när jag brukade åka till Jaguar försökte jag alltid äta där minst en kväll)
  • ....
6 Saker på min önskelista:
  • Ett nytt remonträns till Xipo
  • Ett par varma vinterridbyxor
  • Ett nytt moderkort till HTPC:n
  • En snygg skjorta
  • Ett par välsittande byxor
  • En dejt med en rolig tjej
Nu skall jag tydligen skicka vidare utmaningen så härmed utmanar jag alla mina bloggläsare att göra egna listor!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar