tisdag 9 december 2008

Brunst

De två tokiga stona i stallet har börjat brunsta igen. Tydligen har de inte fattat att alla normala ston inte gör sånt på vintern. Xipo går ju i samma hage som Arwen och han hade nog blivit lite för hingstig för han hade sår på insidan av frambenen ovanför framknäna och Arwen hade sår på bakbenen (jag lämnar resten åt läsarens fantasi). Nu får de gå i separata hagar tills jag flyttar tillbaka till mitt gamla stall. Jag vill inte ha fler svårläkta sår.
Eftersom jag ville se om Xipo var halt så longerade jag honom i paddocken istället för att sadla honom och gå bort till ridhuset som jag hade tänkt från början. Det var nästan synd att jag inte red Xipo. Han var inte ett dugg halt och såg så mjuk och samarbetsvillig ut. Jag hoppas han är lika fin imorgon trots att dagens träning blev lite slappare än vad han egentligen borde ha. Ja, och att såren inte svullnar upp förstås.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar