söndag 14 december 2008

Sol & blåst

Idag var det soligt väder, men blåsigt. Jag funderade på om jag skulle rida, men jag hade så ont i ryggen (muskelsträckning) att jag bestämde mig för att longera Xipo istället. Efter träningen var han hur snäll och lugn som helst, men innan så kunde han inte stå still i två sekunder inne i stallet så jag fick binda upp honom ute när jag skulle göra i ordning honom. Det var likadant igår. Då tänkte jag rida bort till ridhuset men han var så på helspänn att jag satte av efter hundra meter, fast det var knappt jag kom av, han ville inte stå still de få sekunder som behövdes. När vi kom fram till ridhuset så verkade som om hela han kunde slappna av för där kände han sig tryggare. Efter träningen var Xipo mycket lugnare trots att det blåste lika mycket så då red vi hela vägen hem.
Nu kan jag i alla fall rida honom trött, eller i alla fall så pass trött att jag får driva på honom för att han ska bjuda framåt. Egentligen är det väl då som jag egentligen ska börja träna honom på allvar, men jag får nog själv få bättre ork först.

Imorgon ska jag lyssna på Fredriks disputation på eftermiddagen. På tisdag ska jag själv hålla en kort presentation på en arkitekturworkshop i Västerås. Så nästa gång det blir någon ridning är först på onsdag. Men Weronika ska rida honom imorgon och på tisdag så jag hoppas han får utlopp för överskottsenergin ändå.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar