söndag 21 december 2008

Efter solsken kommer regn

Himla tur jag var i stallet i morse innan hästarna släpptes ut eftersom det var jättefint väder på morgonen och sedvanligt tråkigt göteborgsväder igen på eftermiddagen. Fast det var ju inte för vädrets skulle jag var morgontidig utan för att Xipo inte blir lika orolig för att bli lämnad ensam om det är andra häster inne när jag borstar och sadlar honom.
Sen gick det faktist jättebra att rida bort till ridhuset och tillbaka i solskenet, antagligen för att det var helt vindstilla och inte som igår då alla hästar verkar krypa ur skinnet.

Träningen i ridhuset gick också bra idag, precis som igår, fast Xipo blev lite förvirrad när det galopperade flera hästar åt olika håll samtidigt, för att inte tala om när en av dem kom upp i rumpan på honom galloperandes.
Jag undrar om det gick så bra i helgen beror på att min medryttare red Xipo i fredags, för i onsdags och torsdags gick det inte alls bra. Då jag var jätteförkyld och blev hur trött som helst när jag red. Maria måste undra vad för ömklig elev jag är som knappt orkar nånting. Dessutom hade förkylningen satt sig på öronen i torsdags så jag hörde knappt vad Maria sa under lektionen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar