måndag 2 juni 2008

Mobbad skimmel

Igår fick Xipo massage för andra gången och han verkar verkligen njuta av det. Efter massagen fick han beta i sommarhagen medan jag mockade och lite sånt. Det var inga problem att lämna honom där ensam, han betade så lugnt.

Idag släppte Margareta ut Xipo med sina två tidigare hagkompisar Elliot och Martell. Tanken var att de skulle "bonda" lite mer innan den sita hästen, Maximus, släpptes ut i hagen för han har rykte om sig att vara hård.
Det gick inte så bra. Xipo försökte närma sig Max och de andra, men blev bortkörd flera gågner så han fick gå ensam. Ibland försökte Max jaga honom, och drog med sig de båda andra hästarna. Xipo gillade inte det sättet att hälsa på så han höll ju undan och det var lite som att se ett tåg försöka fånga en sportbil. Efter att ha hållit på så ett tag så tyckte de andra att det var lika bra att vi tog in hästarna igen innan Max hade jagat Xipo genom staketet. Xipo var nog lättad över att husse tog med honom och följde med snällt.

Max kommer inte att gå i samma hage hädanefter så Helena kommer att släppa ut Xipo till Martell och Elliot i morgon och jag tar in honom innan jag ska gå att se på 3xBoléro på Operan.

1 kommentarer:

Kackas Skitsnack sa...

Det är ganska vanligt med "rasistiska" hästar faktiskt! Och då är det inte efter kroppsform eller storlek utan just FÄRG... Jag har haft en hingst som prioriterade skäckston. Han uppvaktade ENBART dem även om det fanns andra brunstiga ston i hagen. Så jag fick ta bort skäckarna när de blivit betäckte och ställa i en hage där han inte såg dem tills han hade betäckt de "enfärgade"...

Skicka en kommentar