fredag 6 juni 2008

HTPC

Datorn kraschade och jag har försökt att få igång den, men moderkortet vill inte bete sig. Så jag bestämde mig för att köpa en Home Theater PC. Det går att köpa färdigbyggda, men att sätta ihop en själv blev ca 2000:- billigare, så det blir lite pyssel i helgen.
Jag har fortfarande inte listat ut hur jag ska få in Comhems digitalutbud i HTPC:n då de inte tillåter att man använder något annat än deras egna digitalboxar. Jag kanske ska byta till ett annat bolag i ren protest.

Nu har jag fått de flesta av delarna jag behöver för PC:n från Komplett. De är grymt snabba på att leverera. Jag beställde vid fyra-tiden i onsdags och kunde hämta prylarna kl 9 igår torsdag om jag hade velat.

Fast jag glömde ju beställa en DVD-brännare så jag ska köpa en sån och en hårddisk från NetOnNets lagerbutik här i Göteborg. Och efter att ha kikat på deras hemsida ser jag att jag hade kunna köpa alla prylarna i listan nedan därifrån för i princip samma pengar. Ibland är postorder inte bäst...

För alla tekniknördar kommer här komponentlistan:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar