torsdag 26 juni 2008

Ledig för andra dagen i följd

Igår var jag och sköt lerduvor med hagelbössa, vilket var helkul att testa. Inget jag kanske skulle ägna mig åt varje vecka, men ändå...

Idag var jag kanske inte så peppad att rida, men jag ville väldigt gärna rida i nya sadeln för andra gången tyvärr hade Xipo ett sår nedanför karleden på ena hoven som var lite svullet. Antagligen inget farligt, men jag ville inte belasta honom i onödan. Så det blev andra dan i rad utan ridning. Jag tror att Xipo får såna här sår när han försöker vifta bort flugorna med ena benet mot det andra. Jag har försökt att spraya honom med flugmedel, men det blir han riktigt tokig på. Han gillar verkligen inte att bli sprayad på benen och viftar så mycket med hovarna att han sparkar sig själv, vilket han faktiskt gjorde idag, så nu har han två sår på benen, ett fram och ett bak.

Jag har bestämt mig att flytta till Sofia Ungers stall och pratat med henne att Xipo kommer i augusti när han kommer in från sommarbetet. Jag måste säga upp min stallplats innan månadsskiftet och helst personligen till Ingmar, men jag ser aldrig honom när jag är i stallet. I värsta fall får jag väl ringa innan måndag, men det känns inte bra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar