tisdag 17 juni 2008

Aj! Igen...

Jag ramlade av idag för andra gången jag får väl skylla mig själv för att jag var nonchalant då jag inte såg till att Xipo stod blixtstilla innan jag svingade över benet över sadeln, men jag känner mig lite väl bekväm med honom nu så jag brydde mig inte, och fastnade givetivs i bakvalvet på sadeln och där slände jag run ett tag tills Xipo ville lämna paddocken.
Och nu är jag skitstel. Om jag rör på mig så känns det bra, men när jag klev ur bilen eller gick upp från soffan för att fixa en kvällsmacka medan jag bloggade så kunde jag knappt gå normalt. Få se om jag kan rida morgon. Jag borde ju öva mellan ridlektionerna.

Jag skulle rida lektion idag och det började ju bra... Men Maria var lite sen så det var faktiskt ingen som såg min klantiga avramling, även om de såg hur dammig jag var efteråt. Så efter att jag värmt upp lite i skritt fick Maria sitta upp och rida honom. Och det gick verkligen jättebra, han såg jättefin ut i alla gångarter. Så jag antar att jag gör nåt rätt mellan lektionerna...

Nu har dessutom Xipo åkt ut i gräshagen permanent. Han hade tydligen varit stressad i söndags kväll, antagligen för att enda andra hästen inne var Pontus och han står i andra änden av stallet, så Xipo hade sett ut som om han skulle börja väva när somhelst. Och såna beteendestörningar vill man inte att ens häst ska lära sig så han åkte ut bums jag hörde talas om det. Proteinrikt gräs eller inte.
Men det första dygnet verkar ha gått bra jag såg inga av de klassisk fångsymptomen på förhöjd puls, feber eller ömma hovar. Han verkar i alla fall gilla sina två kompisar i hagen mycket och de honom. När jag ledde in honom följde de efter hela vägen till grinden.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar