söndag 14 februari 2010

Passage

Jag fattar inte varför alla tjatar om att det ska vara så svårt att rida passage hela tiden. Nu har jag gjort det på två olika hästar och det var inga större problem, nästan lättare än att trava. Så Charlotte tyckte jag skulle avsluta dagens lektion på Reno med diagonalsluta i passage. Då blev det faktiskt rätt svårt, det gick bara 2-3 steg i taget...

Kajsa tycker det är lite tyket skrivet, men allt ovanstående är faktiskt helt sant, jag red faktiskt alla övningarna och det var riktig passage och inte slängtrav...

3 kommentarer:

Helena sa...

Det är inte ett dugg svårt att rida passage, det svåra är att lära hästen passage. Tycker jag nog.

Ulrik sa...

Kan man ju tycka...
Just det slapp dock jag göra.

Anna-Kajsa sa...

Efter portugal-trimningen av matte och med hjälp av ganska djup snö gick Amelia i riktigt passabel passage idag. Undrar om det går att ta med sig in i ridhuset?

Skicka en kommentar