lördag 20 februari 2010

Åter i i kung Bores famn...

Nu är man hemma igen, vilket märks på snökaoset. De var väl tur att jag åkte till stallet igår för att rida Xipo för idag verkar det som man är insnöad till och med i centrala Göteborg. Soffan är ett ganska vettigt alternativ just nu, så min medryttare fick ta hand om Xipo en extra dag denna veckan eftersom hon bor inom gångavstånd från stallet. Jag har knappt hört några bilar på hela dan och plogbilen kom förvisso förbi vid tiotiden, men det märks knappt.

Ridningen igår gick rätt bra, inget underverk, men jag tycker jag fått en annan auktoritet i min ridning. och Xipo är duktig på det han kan, även om han inte är lika utbildad som hästarna nere i Portugal. Dessutom är han minst lika rolig att rida. Om det går att rida ut imorgon så ska vi göra det. Nästa söndag har jag anmält mig och Xipo till vår första Working Equitation-träning. Antingen är han dödscool med alla hindren eller så flippar han totalt. Man kan inte veta så noga i förväg...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt med WE! När ska ni vara med, den 28e?

Ulrik sa...

Japp, den 28:e i Bellas ridhus. Vi siktar på första gruppen.

Anonym sa...

Kul, samma här. Om vi kan komma ut från oss, det är lite väl spännande underlag

Ulrik sa...

jag håller tummarna att åklådan är flyttbar. Men är det en bra idé att ha Mullehästen och Portugisfjanten i samma grupp? Kan bli årets vintershow...

Anonym sa...

Good pont. Men det ska nog gå bra, så länge protugisen kan tänka sig att gå först över bron, annars kan det hända att Mulle hinner skvallra om att den äter vita (och troligen även gråa) djur.

Hur är det med ridhuset, är det öppet ens?

Ulrik sa...

Ridhuset är öppet, eller var i alla fall igår då det red personer där. Snösituationen på taket ser ut att vara fullständigt under kontroll om man tittar på det utifrån.

Anonym sa...

Så bra, ett hinder ur vägen. Nu var det bara det där lilla med att ta sig dit. Det ser väl ut att gå sådär, speciellt som det ska regna och frysa på igen innan det hinner bli söndag.

Skicka en kommentar