tisdag 10 februari 2009

Tåg

Nu är jag lite high-tech igen. Fast riktigt high-tech blir jag väl inte förrän jag uppdaterar min blogg via mobilen och inkluderar bilder jag tar med den inbyggda kameran. Om jag nu hade haft en mobil med 3G och kamera...
Denna gång skriver jag åkandes X2000 i 1:a klass från Stockholm till Göteborg uppkopplad via trådlöst nätverk på tåget. förbindelens är väl sådar, det går bra att surfa, men jag lyssnar samtidigt på webbradiolast.fm och det hackar ibland.
Förstaklassbiljetten kostade 7:- mer än 2:a klass och då ingick internet, vilket annars skulle kostat 69:-. Rent generellt går det inte att förstå sig på SJ:s priser. Igår kostade biljetten till Styockholm 707:- i 2:a klass. Idag kostar biljetten hem 270:-, och de bokades samma dag i förra veckan.

Jag tänker på min häst. Han fick massage i söndags vilket hade gått jättebra tyckte Sofia som masserade honom. På det hela taget tyckte hon att han verkade må väldigt bra. Jag får kanske byta ut sadeln då den är lite trång över manken, och det finns inte utrymme för honom att muskla sig mer där, himla synd då jag själv verkligen gillar att sitta i den.
Egentligen växer Xipo på alla håll och kanter. Vad jag kan mäta har han växt två centimeter i mankhöjd sen han kom till Sverige och nu verkar bakdelen ha dragit iväg igen vilket brukar vara ett tecken på att han kommer att växa ännu högre vid manken. Jag hoppas han inte växer ur alltför många sadlar, det är så jobbigt att hitta en ny som passar varje gång..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar