tisdag 11 maj 2010

Tisdagslunk

Jag är faktiskt jättepeppad idag. Jag hade ett jätteintressant och lärorikt möte med folk från Ericsson arrangerat av Semcon EIS. Det är verkligen inspirerande att höra erfarenheter från duktigt yrkesfolk i andra branscher.

Xipo belv vaccinerad i förmiddags, två sprutor till och med. Dels den obligatoriska hästinfluensa+stelkramp so alla hästar får och dels mot botulism eftersom han äter hösilage och har man otur kan det utvecklas i den inplastade balen om något smådjur har otur och kommer med. Så planen var att om Xipo var någorlunda fräsch så skulle vi ta ett lugnt skrittpass. Nu hade han 0,2 grader högre temp än vanligt, vilket jag ansåg ligga inom "felmarginalen".
Jag är inte alls missnöjd med ridningen, vi var faktiskt ute i den nysladdade paddocken i det jättefina vädret. Xipo jobbade på riktigt bra med sin pilates, det vill säga först det portugisiska skrittprogrammet och sen ännu mer öppna och sluta i skritt, fast lite svårare då jag övade på ridvägar där vi inte hade stöd av staketet för att hålla riktningen.

4 kommentarer:

Levada sa...

Men jösses! 0,2 grader fel :)
Har vi en liten "hönspappa" här?

Evisen sa...

"Xipo jobbade på riktigt bra med sin pilates.... osv " intressant mening! Vill du förklara?? Mvh Evisen

Ulrik sa...

Hönspappa får vara din bedömning...
Temperaturen påverkade inte vad jag hade planerat att vi skulle rida åt endera hållet.

Öppna och sluta i skritt tycker jag är hästvärldens motsvarighet till Pilates, dvs. att öva upp rörligheten och bålstyrkan utan att vara konditionskrävande och med minimal belastning på leder.

Evisen sa...

Ah, du tänker så och det håller med om! Öppna och sluta är jättebra träning!

Skicka en kommentar