onsdag 26 november 2008

Obefintlig uppladdning

Tanken var att jag skulle vässa lite innan kliniken med João nu helgen. Det började bra med en jättebra lektion för Maria i torsdags. I fredags så hade jag sen innan bestämt att jag skulle följa med på After Work med några får jobbet så då blev det ju såklart ingen ridning. I lördags hade jag glömt bort att vi skulle träna mer horsemanship för Janne. Tyvärr så hörde jag att han hade en lös sko när vi promenerade på grusvägarna så det har inte blivit någon ridning sen dess och Xipo har dessutom fått stå i en rasthage på dagarna bara för att han inte skulle tappa skon i hagen och skada hovväggen på köpet.
Men i morse kom Jörgen och skodde om alla hovarna så ikväll blev det lite träning igen, närmare bestämt longering i paddocken. Det var ju lagom sörjigt, som vanligt, men på det hela taget gick det jättebra. Xipo skötte sig riktigt fint så jag hoppas han fick en lagom genomkörare till ridlektion med Maria imorgon.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar