tisdag 18 november 2008

Ont i huvet...

Det blev ingen ridning idag för jag hade sån jäkla huvudvärk. Det är lite bättre nu efter två huvudvärkstabletter och en stor balja te.

Jag känner mig lite mesig, men jag får hela tiden påminna mig om att det ska vara ett nöje att ha häst och inte en plikt. Det får inte bli som med aikidoträningen i Göteborg, jag hade dåligt samvete för att jag inte gick och tränade, men jag tyckte inte det var roligt när jag väl var där. Nu känns det rätt skönt att göra lite hästsysslor utan att nödvändigtvis rida utan att känna något tvång.

En sak slog mig som är en klar nackdel med att jag flyttade. När jag stod hos Ingmar kunde jag bestämma mig för att bara rida i tjugo minuter, det var ju bara att slänga på sadeln och gå 50 meter till ridhuset. Nu är det ett sånt projekt att ta sig dit med reflexer, ländtäcke och promenader i mörkret att lite lättare pass aldrig blir av, som jag kunde göra när jag stod på Tofta, man red 25 minuter i pausen mellan ridlektionerna i paddocken.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar