onsdag 12 november 2008

Liiite pigg

Jag var inte speciellt sugen på att rida när jag kom till stallet idag. Jag hade suttit i bilkö i 55 minuter i ösregn, allt på grund av att vägverket inte hade tagit bort en skylt om att ena körfältet var avstängt i Kungälv, trots att det inte fanns något hinder i vägen.
Eftersom det slutade regna så klädde jag ändå på sadel och täcke på Xipo när jag fixat de dagliga göromålen i stallet och gick bort till ridhuset med honom. Låt oss säga att han var liiite pigg, först ville han inte ens stå still när jag skulle sitta upp, den lille skrutten. Och denna överskottsenergin var efter bara en dags vila. Tänk hur han skulle varit imorgon om jag inte ridit idag heller...
Han var precis lika explosiv att rida, vilket kan bero på att jag jobbade mycket med skänklarna och krävde att han skulle jobba. Vid ett tillfälle tyckte han att den enda vettiga gångarten var galopp, spelade ingen roll om det var på stället. Hade jag lagt på sidförande skänkel hade han gjort jättefina galoppiruetter.
Jag är i alla fall lite nöjd med mig själv, dels så mesade jag inte utan försökte göra ett seriöst ridpass, dels lyckades jag faktiskt behålla kontrollen och sitt kvar i sadeln trots att han konstrade. Jag är rätt tacksam att jag får så bra stöd i min supersadel...

1 kommentarer:

Anonym sa...

haha du har en så superball häst hahaha I löööve him....

Skicka en kommentar