torsdag 16 september 2010

Korea del 3

Konferensen har väl varit ok hittills. Lite besvikelse att Håkan och jag presenterade industriella erfarenheter och fick inte en endaste fråga. Vi kanske hade fel konferens för vår forskning? Spelar roll i det långa loppet då vi numera är publicerade på en av de mer prestigefyllda konferenserna inom området.

I kväll var det sedvanlig konferensmiddag, med tillhörande underhållning. I detta fallet två filmer om koreansk kultur, närmare bestämt om det koreanska alfabetet (som verkar skitsmart uppbyggt) och om trätryckplåtar för buddhisitiska skrifter från 1200-talet (japp, 200 år innan Gutenberg). Middagen avslutades med liveunderhållning av koreansk musik och dans. Återigen får jag söga att mycket i Korea är en "acquired taste". Absurdast var killen med en vimpel på huvudet och det jag gillade bäst var de tre killarna som dansade popping. Resten ökade mina kunskaper om etniska danser, men knappast något jag kommer att anstränga mig för att se igen. Jag glömde såklart kameran så jag får hoppas att jag kan få nån bild av någon annan som var där.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar