lördag 14 augusti 2010

WE-tävling

Idag var jag funktionär på tävlingen i Working Equitation som klubben anordnade. Närmare bestämt så satt jag i sekretariatet och räknade poäng. Innan jag fått in vanan att räkna dressyrprotokoll kunde jag inte se så mycket av dressyrmomentet, trots att sekretariatsbordet var placerat uppe på läktaren med fönster ut mot manegen. Det underlättade inte att folk var otåliga och hela tiden la sig i hur jag skulle räkna. Det gick bättre sen när jag fick göra det ifred.
Cecilia Hansson vann både den medelsvåra och den svåra klassen, men det var flera duktiga ryttare med som visade jättebra ritter i både dressyren och teknikmomentet. Johanna, som jag tränar WE för själv, blev inte placerad, men hennes lusitanohäst presterade bättre resultat poängmässigt än någonsin, så jag tror hon var nöjd ändå. Hela resultatlistan går att se här.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar