tisdag 17 augusti 2010

Ridkväll

Parkera bilen vid hagen allra längst bort. Hittar inte grimman, får gå runt till alla ingågnar i hagen. Leder X till stallet via slåtterängen. Blött gräs så jodhpurkängorna blir blöta.
Nytt fönster i boxen, vilket X inte kan slita sig ifrån. Borsta och sadla i boxen. Prata lite med hopptränaren som skodde C medan M byggde bana. Träning i ridhuset för det var hoppträning ute. Tempoväxlingar i alla gångarter. Några försök till byten varav vissa blev bra och andra blev inte alls. X mjukare och mer liksidig än för två veckor sen. På det hela taget nöjd med dagens pass.
In i boxen, där X faktiskt hellre åt havre än tittade ut. Tillbaka till hagen med extra hö. Dela ut fyra högar med hö så att alla hästarna kan äta ifred, alla är dock inte så smarta att de fattar det. Byta om vid bilen som står parkerad vid hagen. Åka hem. Tidsåtgång: 2 1/2 timme

2 kommentarer:

kontakt sa...

Det tog mig ett tag att förstå det där med X. Ett tag trodde jag att du tillfälligt red på lånad häst och inte ville lämna ut namnet.

"X - en okänd bil bak kröken
kan förvanda oss till spöken"

(Hylands Hörnas och svenska folkets ABC-bok, typ 1966 eller så)

Ulrik sa...

X är givetvis Xipo. Brukar benämna honom så när jag SMS:ar. Ovanan följde med till bloggen.
Jag lånar inte gärna andras hästar, jag känner mig oftast inte bekväm på en häst jag inte känner bra. Och så tycker jag att Xipo är så rolig att rida att de flesta andra är tråkiga i jämförelse. "Your mileage may vary."

Skicka en kommentar