torsdag 25 mars 2010

Husse bangar medan hästen får ny ungkarlsvåning

Nu har den här bloggen blivit något absurd. Den handlar om min häst och hur ridningen går, men de enda gånger jag uppdaterar bloggen är när jag inte rider. Om det beror på att jag är för trött de dagar jag ridit, eller om jag kommer hem för sen ska jag låta vara osagt.

Idag var jag i stallet utan att rida. Hade jag kommit dit lite tidigare så hade jag kanske hoppat på möjligheten att vara med på hoppträningen idag eftersom de andra skulle mest träna markarbete och lite cavalettibommar. Nu bangade jag för jag hade typ fem minuter på mig innan de skulle börja bygga banan och jag hade inte lånat ihop nån hoppsadel (visst det går att göra sånt här i en dressyrsadel också, men det är liksom inte rätt!). Nästa gång så lovade de att jag skulle få lite längre förvarning så jag är mentalt förberedd, dessutom ska jag för säkerhets skull ta med säkerhetsvästen ifall Xipo tycker att totalvägra är en bra idé.

Dessutom så håller stallet på att byggas om totalt: Xipo har fått sova en en annan säng inatt för nu har de gett sig på hans vanliga ungkarlsvåning för att byta ut samtliga väggar och ytterdörr. Förhoppningsvis är ombyggnaden klar på fredag så han kan flytta in där han brukar bo igen. På det hela taget så innebär den ombyggda lägenheten en något större boarea med luftigare planlösning då han kan ha direktkontakt med grannen på ena sidan, detta på bekostnad av något mindre gemensamma utrymmen (läs, stallgången blir smalare).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar