söndag 31 januari 2010

Efterrätter i massor...

Det är ingen hemlighet att jag gillar efterrätter och en va de mest prisvärda måltiderna jag ätit på väldigt länge var söndagmiddagTrollabo Kvarn. För- och varmrätten var vällagat, även om jag gärna sluppit det kokta ägget. men efterrättsbordet var helt sanslöst; det jag kommer ihåg är hallonmarängtårta, kanelbullar, veteknyten, 4 olika sorters småkakor, vaniljsockerkaka, chokladkaka, citronpaj, ingefärspäron, vit chokladparfait och hallonpaj. Jag har säkert glömt några flera som jag inte orkade prova för att jag var för mätt.
Jag undrar om de har olika efterrätter varje söndag. Jag misstänker nästan det så jag får nog åka dit igen och kolla.

Annars var "söndagsnöjet" att lasta två envisa nordsvenskar, mor och dotter, i en hästtransport. Dotter nordsvensk när vi kommit fram syns till höger.
Måttligt kul när det är -17 och de inte tycker att transporten är nåt fräckt ställe att besöka. Men det gick till slut...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar