söndag 28 juni 2009

Varmare än varmt

Nu är det egentligen för varmt att rida men portugisen Xipo verkar ha anpassat sig rätt bra, i alla fall när man sitter på honom. När man hanterar honom är han slöare än slö, till och med boxgrannen Martell går förbi honom när de leds från hagen och Martell är inte känd för att vara snabb...
I fredags red jag för Martells ägare Fia och ridningen gick mycket bättre än på länge. Och jag lyckades dessutom ta med mig lärdomarna till ridningen igår i paddocken. På ett sätt känns det tråkigt att jag inte rider mer än vad jag gör.

Igår var det fest i stallet, men jag var samtidigt bjuden hem till några bekanta. Med tanke på att det är så få gånger jag är på fest så är det max otur att de få gånger det händer så ska det sammanfalla. Fast det går ju att förklara, ska man göra något på sommaren efter midsommar, men innan semestrarna börjar, blir det inte så många helger att spela på...
Revbensspjällen jag åt var dock riktigt smaskiga, tricket är tydligen att laga till dem i ugnen (länge), innan man gör den sista på grillen när man ska äta.

Jag är ju socialt missanpassad i Sverige. Alla tycker det är jätteskönt att det blivit varmt och tvekar ju inte att kommentera det. Själv tycker jag att det bara är obehagligt, inte minst när man ska sova. Så jag undrar om jag ska hålla med trots att jag har helt motsatt åsikt eller säga vad jag tycker och verka som en kuf? Hittills har jag valt att vara en kuf.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar