tisdag 9 juni 2009

Sadel

Nu går jag och väntar på den nya sadeln, men den kommer inte än på flera veckor. Eftersom den inte fanns i lager så kommer den att sys upp till mig vilket är förklaringen till varför det tar så lång tid. Nu görs den i Schweiz så jag antar att de håller tiden...
Nu kunde jag ju välja färg och allt och då valde jag mörkbrunt för jag tycker det är snyggare än svart, och så är Xipo faktiskt en skimmel med bruna prickar nu på sommaren. Nu var kanske inte färgvalet så himla smart ändå för då måste jag ju köpa nytt träns, stigläder och sadelgjord för att matcha sadeln (sånt är viktigt har jag fått lära mig). Sen vet jag ju hur lätt det är att hitta ett vettigt remontträns (inte alls) och så till på köpet i en ovanligare färg än svart så jag får väl leta som en galning och försöka beställa från Tyskland eller nåt. Har man inte jobb så skaffar man sig...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur svårt det är att hitta beror på hyr dyrt tränset får vara. Får det vara lite dyrare (runt 2000) är det egentligen inga problem. Några tips på fina; Stübben, Hubertus (nosgrimman köps lös), Dyon (ställbar nosdel) och ett som är lite billigare runt 1000kr Henri de rivel säljes av hansbosport (finns också ställbar om nosgrimman köps lös)

Ulrik sa...

Priset är inte jätteviktigt..
Jag vet att flera tillverkare har remonträns i sitt produktprogram, men eftersom de är helt omoderna så verkar ingen föra dem i Sverige, varken i fysiska butiker eller på webben.
Gärna Stübben om det går att hitta. Dyon gillar jag inte då jag tycker att det höga priset inte alls motsvaras av kvalitén.

Anonym sa...

Stübben säljs ju av Börjes i Tingsryd tex (även om det inte finns i katalogen, man får ringa till butiken). På stübbens hemsida finns fler återförsäljare. Själv gillar jag när remonten går att ställa i nosdelen vilket gör passformen optimal. Förutom Dyon har Globussport men då är kvaliten tyvärr lägre iof även priset (bild och återförsäljare finns på hemsidan). Tärnsjö hade förut (utgått) det var ett superträns men det går kanske att special beställa?

Skicka en kommentar