söndag 5 juli 2009

Xipo med röda mulen...

Idag var det väl lite svalare än det har varit senaste veckan, och dessutom har det kommit lite regnstänk. Jag har bara ridit två gånger denna veckan, det var planerat att det skulle bli tre, men det var helt enkelt för varmt i lördags, och jag åkte ändå till stallet så jag skulle vara där vid 10.

För alla som haft semester i veckan som varit har väl det solig vädret vari toppen, men för Xipo har det mest varit elände. Hans mule är alldeles sönderbränd. Weronica skulle smörja in honom i torsdag och fredags, men då ville han inte bli fångad i hagen så det gick inte. Jag kunde hämta honom både igår, imorse och nu ikväll så då har jag kunnat smörja in honom igen. Nu har jag dessutom skaffat solskyddsfaktor 50. Men som sagt hans rosa mule är numera illröd, det ser nästan ut som han har skrubbsår i ansiktet. Jag funderade på att fotografera och visa i bloggen, men det skulle vara lite makabert att publicera bilder på skador, så det får vara.

Alltid är det något, för nu går faktiskt ridningen väldigt bra, tror jag. Det är många som säger att Xipo ser jättefin ut, men jag har svårt att känna det när jag sitter på honom. Jag känner mest att jag hela tiden får jobba mot mina brister som ryttare.

1 kommentarer:

kontakt sa...

Stackars häst! Hur vanligt är det där, brukar hästar med bläs vara praktiskt taget pigmentfria på mulen? Täcka över mulen går ju inte, då kan han inte äta. Sätta tak över hela hagen :P över en del av hagen funkar väl inte, jag förmodar att han inte förstår att det är solen som gör honom illa.

Skicka en kommentar