onsdag 24 juni 2009

På varmfronten inget nytt...

Nu är det väl dags att jag skriver in min blogg igen, det har varit lite stiltje i bloggandet.
Men vad ska jag skriva om? Som jag skrivit tidigare så rider jag inte så ofta och att skriva att vi tränade idag igen och det gick bättre/sämre än förra gången känns inte så inspirerande. Som exempel kan jag säga att ridningen idag kändes som att baxa runt en tunna i knähög sirap. Xipo blir inte smidigare och mer alert av att ha magen proppfull med gräs när det är bängvarmt.
När det gäller jobbet kan jag varken skriva vad jag håller på med att konstruera på Volvo, och min forskning skriver jag om i min andra blogg när jag har tid...

Xipo går och skrotar i hagen dygnet om, vilket han verkar trivas bra med. Tyvärr har han fått soleksem på mulen så jag och Weronica måste vara noggranna och smörja in honon med solskyddsmedel varje dag. Tyvärr har EU bestäm att man inte får köpa solskyddsmedel med enbart fysikaliska filter som zinkoxid längre, de sitter kvar mycket ättre på en betande häst. Sån skit!

En ny sak har vi dock gjort. Xipo och jag gjorde sällskap med Therese och Rod Kelly på en skogstur för några helger sedan. Jag trodde Xipo skulle flippa totalt för att det skulle vara tusen saker att ha koll på, men han verkade tycka att det var kanon att klättra omkring i den kuperade skogen och kolla på rådjur och annat.

2 kommentarer:

kontakt sa...

Är hästen vit om mulen, varför tål han annars inte sol? Tänk om olagliga solskyddsmedel blir lagliga bara de inte är avsedda för människor - tänk på bonden som sålde opastöriserad "kattmjölk". Vi får väl tipsa solskyddsfabrikanterna.

Ulrik sa...

Bläsen är ju en vit teckning på mulen där hästen saknar pigment (tänk lokala albinofält). På andra ställen än just mulen så skyddar ju pälsen mot solen men där är det nästan bar rosa hud som är känslig för solen verkar det som.
Med tanke på att Xipo är född och uppvuxen i soliga Portugal är han lite felkonstruerad.

Skicka en kommentar