fredag 29 maj 2009

Kort statusuppdatering

Nu har jag inte bloggat på superlänge. I detta fall är "no news good news". Xipo går bra, framförallt tycker jag att vår lägstanivå har förbättrats, även om det återigen känns som om jag inte riktigt kan få till ridningen på den nivå som det känns att vi har potential till. Jag har dessutom fått lite hjälp med instruktion av en av tjejerna i stallet.
Nu är det fokus på att släppa ut Xipo i sommarhagen, vilket kommer att ske i helgen. Jag hoppas han tar det lugnt med sin kompis i hagen och inte glufsar i sig så mycket gräs så att han får fång eller kolik.

På jobbfronten är det också positivt, fast på ett annat sätt. Vi har en större leverans som ska vara klar till semestern, och det innebär att det är rätt mycket fokus på det i 4-mannateamet jag är med i. Samtidigt så studerar jag hur vi jobbar som en del av mitt doktorandprojekt. Så jag har egentligen dubbla roller. Men det är jättekul att det händer något och att det känns som vi gör viktig nytta.
Det gör att jag tänker inte rida lika mycket i juni som jag brukar, eller ens åka till stallet. Jag hoppas att Weronika kan tänka sig att rida mer så Xipo får lite vettig motion. Nu när han går i hagen så behöver jag ju inte mocka och ge honom mat varje dag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar