måndag 6 april 2009

Föl och ändrade träningsförhållanden

Det är tre dräktiga ston i stallet och en va dem födde ett stoföl i veckan. Alla vill givetvis titta på fölet så det har väl inte fått en lugn stund sen dess. Ibland är ägarna ute och går med mamman och fölet och då blir de andra hästarna helt till sig. Xipo verkar inte bry sig så mycket om just fölet (jag misstänker att han såg rätt många då han växte upp), men han hänger ju på de andra hästarna när de blir uppjagade. Inte helt lätt att fokusera på arbete då, som igår när jag tänkte rida i paddocken när de gick förbi. Xipo såg spöken sen, bland annat en plywoodskiva som låg utanför paddocken var tydligen rätt läskig.

Jag har ju insett att min blogg är rätt tråkig då jag har så få bilder. Jag får försöka komma ihåg kameran och ta en bild på fölet vid tillfälle. I helgen hade ju varit bra då det var så fint väder.

Kliniken med Charlotte gav mig en tankeställare om vad jag vill med min ridning och framförallt min ridträning. Efter ett tags funderande bestämde jag mig i veckan för att sluta med mina regelbundna lektioner med Maria.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar