tisdag 14 april 2009

Media Markts kundservice

När jag hade ridit i söndags körde jag inom köpcentrat i Bäckebol för jag skulle köpa en vattenbalja som Xipo kunde dricka ur i hagen. Jag passade även att gå inom Media Markt för jag ville titta på en modernare mobiltelefon som ersättning för min Palm Pilot och så hoppades jag att de skulle ha rengöringsvätska till min rakapparat.
Det blev inge mobiltelefon, men de hade precis den rengöringen jag letade efter, men...
När jag kom fram till kassan sa hon att den kostade 99:-. konstigt tyckte jag för jag var helt säker på att det stod 79:- på hyllkanten där jag tog förpackningen. jag fick gå tillbaka till avdelningen och kolla och om det fortfarande inte stämde skulle jag prata med någon som jobbade där. Mycket riktigt så stod det tydligt att det kostade 79:- och när säljare kollade i datorsystemet sa han att det stod fel på hyllkanten. Jag frågade "men du säljer den till mig för det priset ändå" varpå jag fick svaret att han inte kunde göra något. Jag svarade att då kunde han behålla rengöringen. Något irriterad gick jag ut från Media Markt och in på Elgiganten som låg precis bredvid. Där hade de precis samma rengöring för, gissa vad, 79:-.

Så vad vann Media Markt på det här? De "slapp" sälja en vara till mig tjugo kronor för billigt. Men de har troligtvis tappat mig som kund för all framtid, och jag berättar detta för alla som lyssnar (och läser).
Sen kan man också konstatera att deras priser är inte alls så låga som man kan tro, just på denna vara låg de 25% över närmaste geografiska konkurrenten. Det finns kanske en anledning att de inte är med i prisjämförelser som Pricerunner och Prisjakt?

Läs även andra bloggares åsikter om .

1 kommentarer:

Anonym sa...

Media Markt har tapat även mig som kund, gjorde prisjämförelser delux vid letande av ny dator, och japp grannen Elgiganten vann med hästlängder. Även i kriget om bästa försäljaren.

Skicka en kommentar