tisdag 14 april 2009

Mer fokus på jobb och mindre på ridning

Påsken var rätt slapp, det blev en del ridning förstås, och därmed tid i stallet. Jag fick skickat in min artikel i torsdags, men de hade flyttat fram deadline så jag hade inte behövt jäkta. Fast det gjorde jag inte ändå då jag höll min planering klockrent.
De närmaste veckorna blir väldigt hektiska för mig på Volvo. Men förhoppningsvis slår jag två flugor i en smäll och bidrar både med smart konstruktionsarbete på Volvo och lyckas göra intressant forskning på projektet jag är med i. Men det gör att jag inte är riktigt så fokuserad på ridningen just nu.
Jag rider lika mycket som vanligt, dvs 4-5 gånger i veckan. Men jag försöker inte lära mig och Xipo en massa nytt. I och för sig tycker jag att traven har blivit bättre senaste veckorna, men galoppen har blivit sämre, i alla fall höger galopp. Fast det beror nog mest på mig. Jag tänker inte pressa fram något där just nu, vi kör lite mer övningar i trav istället så kommer nog galoppen att bli bra igen.
Helenas häst Pontus är skadad så hon ska rida Xipo imorgon. Hon borde nog vara lite nyfiken för hon har aldrig ridit honom och ändå var hon med och provred säkert ett tiotal hästar när jag letade häst för ett år sen. Nu ska jag bara komma ihåg kameran imorgon...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar