tisdag 28 april 2009

Föreläsning, cykling och ridning

Idag var jag på introduktionsdag för nya doktorander på Chalmers. Jag får väl påpeka att jag var oerhört miljövänlig och cyklade dit, eftersom jag de allra flesta dagar kör bil till jobbet då jag åker direkt till stallet efteråt. Dagen slutade rätt tidigt så jag passade på att köpa en ny cykelhjälm (den gamla har sett bättre dar) och ett par vadderade cykelhandskar. Inte så konstigt egentligen, jag brukar ta cykeln om jag ska nånstans inom Göteborg. För några år sedan så blev det nästan 2000 km på ett år enligt cykeldatorn...

Ridningen idag gick rätt bra, tror jag...
Vi red ute i paddocken och Xipo var både rätt tittig och sen faktiskt lite slö, så jag fick trycka fram honom mest hela tiden vilket känns lite ovanligt. Men nu känner jag att jag har så pass bra kontroll på oss som ekipage att jag ändå kan få honom att jobba vettigt trots allat störmoment. Och jag tror det blev rätt bra för till och med Fia tycke han såg fin ut när hon red förbi på Martell.

Min blogg är lite tråkig, den borde innehålla mer humor som den här: Mullehästens blogg!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar