onsdag 26 mars 2008

Shopping

Håller på att shoppa "nödvändiga" prylar till Xipo. Hittills har det blivit stalltäcke, utetäcke, transportskydd, träns, första förband (utifallatt), grimma+grimskaft. Bett och benskydd får vänta tills han är här så det blir rätt storlek och longerutrustning kanske jag kan låna första dagarna. Borstar och sånt har jag ju sen innan. Täckena blir ju lite kritiskt då jag fått gissa storleken. Det går ju att byta, men då blir han ju täckeslös under tiden och just nu är det mycket snö och kallt, inte precis vad han är van vid. Sen måste jag hämta träns+grimmor i cob-storlekTofta, när jag nu ska hinna med det. Fattar inte hur jag kunde vara så dum att jag inte tog med det när jag tog med allt annat.
Jag har bokat in tid för skoning av Xipo om två veckor, men det kanske får tidigareläggas om hovslagaren kan få in det i sin kalender. Enligt Maria så låter de hovarna bli bra mycket längre än vad vi är vana vid i Sverige.

På fredag ska jag hämta hyrbilen som jag ska ha tills jag kan hämta min nya C30 föra att sen möta Xipo när han kommer med hästtransporten. Får se hur jag ska få med mig alla hästprylarna...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar