måndag 31 mars 2008

Rida!

Red Xipo för första gången idag sen han kom till Sverige. Jag var skitnervös och det var ingen bra ridning. Helena var dock med som moraliskt stöd när jag satt upp och under de första minutrarna jag red vilket var väldigt skönt.
Xipo gick dit jag styrde, han höll den gångart jag önskade (även om hastigheten bitvis var lite högre än jag tänkt) och jag satt kvar i alla gångarter, så det var ju inte katastrof heller. Jag måste jobba mer på att få honom lösgjord, han var inte direkt avslappnad idag. Men det är klart, andra gången i ridhuset någonsin, dessutom med andra hästar den här gången och en nervös ryttare så han tog det rätt bra ändå. Han är väldigt snäll och det är ofattbart att han bara är fem år...

Sadeln jag lånat för att testa från Tre Hästar, en Passier lenox, låg rätt ok på honom, men den var alldeles för liten för mig att sitta i. Och det var den enda som var tänkbar som de hade inne på Tre Hästar i Kungälv. Blir nog lite jobb om jag skall lyckas hitta en begagnad som passar. Annars får jag väl bita ihop och köpa en vettig ny...

Jag måste nog optimera mina rutiner i stallet. Idag var jag där drygt tre timmar och kom inte hem förrän tjugo i tio.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar