tisdag 18 mars 2008

Allting som kan gå fel gör det!

Gud vilket strul! Xipo har möjlighet att åka redan på lördag och jag ville fixa kontrakt och betalning innan dess.
Jag faxade ner kontraktet till ägaren så han skulle skriva på för att sen faxa tillbaka till mig. Typiskt nog var tonern slut på faxen så det gick inte att faxa tillbaka, och fastighetsskötaren kunde inte fixa någon ny toner. Det gick tydligen inte heller att faxa till receptionen på bottenvåningen så till slut fick de skanna in kontraktet och skicka tillbaka med e-post.
Sen skulle jag föra över pengarna, vilket inte var det lättaste då internetbanken slängde ut mig hela tiden, antagligen för att jag satt bakom brandvägen på jobbet. Tills slut skulle pengarna föras över och jag hade skrivit ut en kvittens på att det skulle göras. Tyvärr missade jag att ange rätt konto som hade alla pengarna innestående så inget hände. Gissa om jag var ett vrak då jag insåg på kvällen att pengarna inte skulle komma fram innan Xipo skulle stiga på transporten (det skulle ta minst 3 bankdagar).
Det löste sig i alla fall då det räckte att jag faxade ner en kopia på att överföringen var gjord. Jag fattar dock inte hur internetbanken kunde säga att uppdraget att överföringen skulle göras men att den ändå inte kunde ske. Skärpning SEB!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar