söndag 30 mars 2008

Cool kille

Det blåste rejält idag. Tråkigt då dagen faktiskt började med solsken, men när jag kom till stallet så var det både mulet och blåsigt. Som tur var hade vi ridhuset för oss själva så det var jättebra tillfälle för Xipo att gå runt och kolla och lukta på allt och vänja sig vid alla ljud när det blåser. Han tog det oerhört bra, det som han kollade mest på var speglarna i ena änden av ridhuset, för han trodde att det var en annan häst när han såg sin egen spegelbild. Dessutom är han väldigt väluppfostrad när man leder honom. Skönt!
Jag longerade honom rätt länge idag vilken han verkade rätt nöjd med, han var mer harmonisk efteråt. Men det är fortfarande lite svårt att reglera tempot för mig i longeringen, Xipo vill gärna gasa lite...

Jag kom till slut ihåg att ta lite bilder. Ingen av dem blev riktigt bra, men nu kan man i alla fall se honom i sitt fina utetäcke i en ganska lerig hage...

Förresten är det lite pinsamt över hur snygg alla tjejer tycker att Xipo är. Jag köpte honom inte för hans utseendes skull...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar