lördag 29 mars 2008

Äntligen här!

Igår kom Xipo, till slut...

Han verkade hantera resan bra och klev ur transporten lagom pigg. Han fick en liten fyrkantig hage för sig själv efter att jag promenerat några kilometer med honom och det var oerhört spännande. Dels var det ju andra hästar som gick i hagen bredvid, dels så var det ju snö på marken så det var både kallt och halt, och så hade han nog inte fått gå lös i en hage på länge (år) utan att nån höll i honom. Sen packade jag ju in honom i täcke annars så hade han nog frusit ihjäl. Men jag visste ju att han haft täcke på sig förr som tur var. Han åt bra igår, men ville inte dricka förrän han kom in från hagen. så han mår nog rätt bra.
Och alla skulle titta och klappa en så exotisk häst (och söt får jag nog tillägga), så han fick ju inte en lugn stund i boxen på eftermiddagen. Men han höll sig rätt cool ändå, coolare än mig...

Jag försökte få tag på fodertillskottet Solid Gold, som funkade jättebra för Hjörtur när han var lite klen, så att Xipo snabbast möjligt skulle återhämta sig vikt- och vätskemässigt efter resan, men det var typiskt nog slut på Naturnära.
Jag såg i passet att Xipo vaccinerades senast i mars 2007 så jag måste ta hit veterinären bums. Lite surt då jag bad João fixa det innan resan när han ändå hade veterinären där för besiktningen.

Jag tog med kameran, men jag hade så mycket att tänka på att jag glömde bort att ta några bilder...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar