torsdag 7 maj 2009

Föränderlig häst och sadlar

Min häst är allt lite knäpp, fast rätt charmig. Jag som har haft problem med att rida honom i höger varv de senaste två månaderna har nu helt plötsligt problem att rida honom i vänster varv, medan han går jättebra i höger. Och det har förändrats på bara några dagar. Egentligen borde jag inte klaga, det är faktiskt jättebra att saker förändras för det betyder att det händer något med träningen. Men det är lite förvirrande.

Nu hoppas jag det ska bli slut på sadelproblemen, för nu har jag bokat tid med en sadelprovare som kommer nästa onsdag och har med sig ett gäng sadlar av olika märken och modeller.
Det känns som om jag har provridit massvis med sadlar för att hitta någon som funkar bättre för Xipo och mig än den som han har växt ur, vilket är himla synd för jag gillar den.
Här är en lista på sadlar jag provat att rida i:
Zaldi Platinum 33-17 1/2'
Childeric DAC
Passier Optimum 17'
Frank Baines Elegance 17 1/2'
Wintec 500 17 1/2'
Frank Baines 17'
xxx (redan glömt modellen)
Passier Optimum 17' (en annan)
Globus Crincle 33-17 1/2'
Kentaur Penelopa 2-17 1/2'
Passier Grand Gilbert 18'
Stübben Avalon 31-17 1/2'
J Haglunds (Stübben) 17 1/2'
Jag tror jag har glömt några till som jag fått låna i stallet...
Utöver denna lista kommer ytterligare några sadlar som jag bara lagt på Xipo för att se hur de ligger.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar