lördag 12 november 2011

Hovslagare för en dag

Nu är det mycket kallare att rida och tävlingssäsongen är över (inte helt sant, det är klubbmästerskap den 4:e december), så vi har kraftigt dragit ner på dressyrträningen hemma i paddocken. Vi gör lite andra saker istället, som rider ut på roliga turer. eller så går jag tappskokurs.
Min hovslagare tyckte det var mycket bättre att jag lärde mig slå på en sko som sitter löst själv än att jag måste ringa efter honom varje gång, så jag och Kajsa gick en tappskokurs. Det var faktiskt riktigt roligt och lärorikt. jag visste ju sen innan att hovslagare är ett av de slitigaste yrken som finns, nu fick jag uppleva det också. jag skodde om två hovar och blev helt slut, en professionell hovslagare skor kanske om 24 hovar på en dag.
skanna0001Diplomet innebär inte att jag är tillgänglig för andra hästägare för att sömma om lösa hästskor! Gå en egen kurs i så fall!

PS. Xipo har 0:or i skor (den runda typen) och söm i E4 eller E4,5.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar