söndag 27 november 2011

Boktips

Som jag tidigare skrivit om i bloggen håller Kajsa på att skriv en bok. Nu kan man hitta den på både Bokus och Adlibris, även om den inte går att beställa riktigt än (april 2012 är en trolig gissning att den finns tillgänglig).

Nu är ju jag partisk, det är ju min fru som skrivit den, men jag tycker att den är riktigt bra.
Boken innehåller 21 olika övningar som fokuserar på olika egenskaper som man behöver träna på en dressyrhäst med varierande svårighetsgrad. Många av övningarna använder sig av markbommar eller cavalettibommar så man behöver inte en hoppsadel heller.
Själv har jag styrkt Xipos trav så den är betydligt spänstigare än innan med betydligt större register i tempot. Dessutom är det bara roligt att kunna variera träningen och ändå bidra till att får en bättre dressyrhäst.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar