söndag 6 juni 2010

Rikskändis

Tydligen är jag numera rikskändis, i alla fall om jag ska tro på flera i mitt stall. Tidningen Ridsport skrev ett reportage om att importera sin häst själv och eftersom jag har gjorde det med Xipo intervjuade de mig.
Det hade väl varit bra om det inte smällt upp reportaget som en hel framsida i del 3 i numret som kom ut den 27:e maj 2010. Jag sade upp Ridsport för jag tyckte att de lade ännu större tonvikt vid tävlingsresultat och halvblodsavel och färre kunskapsartiklar när de gjorde om den 2009 så jag fattade inte varför alla kommenterade artikeln så fort de träffade mig. Men nu har jag sett tidningen. Bilden där jag duschar Xipo är 14x23 cm! Inte precis den låga profil jag ville hålla...

2 kommentarer:

Levada sa...

Vad roligt! med en Lusitano i Ridsport. Måste försöka få tag i nummret. Håller med dig att det är alldeles för mycket resultat, och annonser i tidningen, ledsnade och sa upp min prenumeration.
Fast i ett av vårnummren var det faktiskt flera sidor om Lusitano, så dom kanske är på väg att skärpa sig - hoppas!

Ulrik sa...

Artikeln handlade ju egentligen om att importera häst, men det var kul att de tog en lusitano som exempel.

Jag tycker du ska skriva till tidningen Ridsport och berätta varför du sa upp prenumerationen, de kanske bättrar sig om vi är flera som gör det...

Skicka en kommentar