onsdag 4 november 2009

Jag blir så trött...

Murphys lag säger ungefär att om nånting kan gå fel så kan det göra det vi sämsta möjliga tillfälle.
I mitt fall så tappar jag mobiltelefonen i golvet kvällen (natten?) innan jag ska åka iväg till Södertälje för ett forskningssamarbete. Jag har en stenålderstelefon (anno 1997) hemma som SIM-kortet från Volvo redan sitter i, men den har en stand-by-tid som är kortare än resan jag ska på (alltså två dygn). Och min andra telefon, med en spräckt skräm men som fortfarande fungerar, ligger nog i en skrivbordslåda på jobbet. Så jag kommer att vara telefonlös på resan. Tur att jag inte hade SMS-biljett för tåget, för då hade jag varit så rökt...
Nu var det ingen dyr telefon och den hade några år på nacken, men jag var ändå rätt förtjust i den. Självklart är den så gammal att den givetvis inte går att köpa längre. Jag borde väl skaffa en modern telefon, som Sony Ericsson Aino, men den verkar inte så stallanpassad.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar